4°C
Broken clouds

Sponsoractie KinderKledingBank Hoorn

De KinderKledingBank Hoorn heeft 3522 kinderen in het bestand die van deze organisatie afhankelijk zijn, omdat het financieel even niet zo goed gaat thuis. Deze kinderen missen naast de aanschaf van kleding behoorlijk veel. Ook de algemene behoefte aan speelgoed en de op handen zijnde feestdagen vormen een grote zorg voor de ouders.

Om in deze behoefte te voorzien konden ouders naast kleding, ook speelgoed voor hun kinderen uitzoeken. Tijdens de aanloopperiode naar de feestdagen zelfs een beetje extra door middel van speciale acties zoals de Sinterklaas Kamer.

De actie werd door een aantal grote sponsors mogelijk gemaakt, waaronder drie nichtjes uit de regio West-Friesland. Zij namen een groot deel van deze actie voor hun rekening. Via hun eigen bedrijfjes, hun netwerk en de winkels om hen heen zamelden zij zoveel mogelijk cadeautjes in. Ook zijn de Albert Heijn en paar andere grote winkelketens uit Hoorn betrokken geweest bij het project met als resultaat dat er iets meer dan 20.0000 cadeaus uitgezocht konden worden.

Ouders konden 18 november van 16.00 tot 21.30 uur op afspraak langskomen bij de schatkamer. Dat moest ook wel, want met de kleine 400 kinderen die voor deze actie stonden ingeschreven, was het een redelijk kort tijdsbestek om alle ouders cadeaus uit te laten zoeken.

Naast de Sinterklaas Kamer organiseerde de KinderKledingBank Hoorn op 2 december een Sinterklaasfeest en op 3 december ook een meet & greet met de Sint voor een aantal van de opgegeven kinderen. Op diezelfde dag werden er ook huisbezoeken afgelegd aan Oekraïense kinderen. Deze kinderen gingen hier naar school en kwamen in aanraking met Sinterklaas. Ook hen wilde de KinderKledingBank niet zonder een fijne pakjesavond terug naar school laten gaan. 

Nu de Sinterklaasdrukte achter de rug is, draait de machine op volle toeren om Kerstacties op te zetten. In de kerstvakantie is er een speciale avond voor tieners, er worden kerstpakketten en kleine cadeaus voor onder de boom uitgedeeld. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan sponsorwerving bij vooral scholen. 

In totaal werken er vijftien vrijwilligers 40 uur per week om ervoor te zorgen dat naast deze acties, de winkel ook gewoon blijft draaien. Een hele klus, waar ze allemaal hun hand niet voor om draaien.

“Ik heb een poging gedaan dit werk over te dragen, maar ik ben hard gillend teruggekomen. Ik miste het werk enorm en het team wat het over had genomen was eigenlijk heel blij met mijn terugkomst. Dus we zijn in goed overleg een driemanschap geworden. Het ligt niet meer alleen bij mij, dat geeft meer rust.”

Wees sociaal, deel lokaal!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Voor meer informatie, bezoek onze Facebook pagina!

Heeft u ook een mooi verhaal?

Tip onze journalisten!

Wij vertellen graag uw verhaal. Stuur uw artikel met goede kwaliteit beeldmateriaal op naar: redactie@mediain.nl